Transitievaardigheden ontwikkelen in een leergemeenschap
Lynn Takken - Buschers, Sebastiaan Elstgeest
Transitievaardigheden ontwikkelen in een leergemeenschap – inzichten uit de praktijk
In deze sessie nemen Sebastiaan en Lynn je mee in de succesfactoren voor het opbouwen van een professionele leergemeenschap, gericht op het ontwikkelen van transitievaardigheden. Wat heeft een professional nodig in deze snel veranderende arbeidsmarkt en wereld in transitie? En hoe kun je zelf, binnen jouw organisatie, een leergemeenschap opbouwen die zich richt op het ontwikkelen van deze vaardigheden?
In Professionele leergemeenschap (PLG) Ontdek morgen staat het ontwikkelen van transitievaardigheden centraal. Wij als mensen, als professionals in organisaties kunnen het verschil maken in het verloop van de transities. Transitievaardigheden stellen professionals in staat stellen om veranderingen écht te omarmen en vorm te geven.
Wil jij meer weten over transitievaardigheden en het opbouwen van duurzame leergemeenschappen? Sluit dan aan bij deze sessie.
Wat kun je verwachten?
Inzicht in hoe de principes vertragen en verbinden juist bijdragen aan versnelling van transities
Praktische werkvormen die bijdragen aan het versterken van transitievaardigheden
Concrete tips voor het opbouwen van een duurzame leergemeenschap
De kenmerken van een goede facilitator binnen een PLG
De sessie is een mix van onderzoeksresultaten, praktijkervaringen van facilitators en verhalen van deelnemers. We proberen ook oud-deelnemers te betrekken om een eerlijk en praktisch beeld te geven van de meerwaarde van dit traject.
Biografie
Sebastiaan en Lynn zijn vanuit Saxion Parttime School beide facilitator binnen de professionele leergemeenschap (PLG) ‘Ontdek morgen’. Deze leergemeenschap is gericht op het omgaan met complexiteit en het versterken van transitievaardigheden van professionals. Ze willen hun ervaring in het ontwikkelen van transitievaardigheden in een multidisciplinaire leergemeenschap graag delen.
Sebastiaan zet zich als onderwijsontwikkelaar in voor een leeromgeving waarin mensen zich optimaal betrokken en gestimuleerd voelen bij hun eigen en elkaars ontwikkeling en ambities. Lynn verkent graag verre toekomsten en krijgt energie van het zien groeien van professionals. Ze draagt hier vanuit haar rol als onderwijskundige graag aan bij.